Historie

Vanaf het begin van mijn motor-carrière ben ik altijd al gecharmeerd geweest van Yamaha. Ik denk vaak dat het een kwestie van stijl en smaak is. Je voelt je aangetrokken tot een merk of niet…er zijn daarom verschillende soorten motorliefhebbers. Je hebt Honda-mensen, Kawa-mensen, Triumph-mensen…maar ik ben 1 der Yamaha volgelingen… Zoals elke jongen van 16 graag wil, moest er eerst een brommer komen. En dan natuurlijk niet zo’n standaard ding, nee hij moest gelijk verhoogd en worden voorzien van een ander uitlaatje en een tankcover. Na 2 maanden werd ik aangereden en werd het ding total-loss verklaard. Niet getreurd..de verzekering keerde snel uit en er stond weer een nieuwe.

Brommer

Mijn eerste motor vlak na het halen van mijn rijbewijs, was een Yamaha FZ750. Best even wennen als je een aantal weken tijdens het lessen op een 250cc hebt gereden en daarna naar een 750cc motor overstapt…

FZ-750---2 FZ-750---3

Na een aantal jaren hierop gereden te hebben, kocht ik in 1996 een Yamaha YZF 750R. Wat een verademing na het wiebelframe van de FZ. Dit was het helemaal..Deltabox Frame, dikke slof achter, 20 kleppen,130 PK en lopen als vergif !

mvb yzf750r-2small

Mijn Laatste wegmotor is het beest aller Yamaha’s….de YZF R1. Dit type is van 1998 en staat bekend als onhandelbaar en verraderlijk. Toch vond ik het verschrikkelijk lekker om op dit beest te rijden en kon ik hem temmen. Het is heerlijk om zoveel pk’s tot je beschikking te hebben en zowel op de weg als op het circuit dit onder controle te houden. Begin 2009 heb ik deze verkocht om in de toekomst iets anders voor op de weg aan te schaffen….

me-startgridsmall
rechts_hoogverysmall
rechtskniesparksmall

Omdat ik op het circuit de R1 niet constant wilde gebruiken, in 2003 de beslissing genomen om een circuitmotor aan te schaffen en te gaan racen. Door mijn inmiddels opgedane contacten in de race-wereld kon ik voor een zachte prijs een prima R6 aanschaffen, voorzien van alle race-benodigdheden en voorzien van een geblueprint blok. Motor reed heerlijk en had 108pk’s op het achterwiel.

image15
image08

Tja, en dan wil je op een gegeven moment sneller op het circuit en dan ga je kijken welke opties er zijn. Zal ik of zal ik niet van mijn geloof afvallen en een ander merk eens proberen. Na een aantal afwegingen is de beslissing dan daar…..laten we eens een Kawasaki Proberen. Vanaf seizoen 2006 zal dus worden gereden met een Kawasaki ZX6-RR….

image09

Na een aantal jaren in diverse klasses te hebben gereden op een gegeven moment ook het instructie geven opgepakt om anderen wat van mijn fijne hobby over te brengen. Na een aantal losse dagen als instructeur voor de Race-Academy te hebben gedaan op Assen, ben ik ook gevraagd om tijdens de DARE-events van http://www.docshop-racing.com als instructeur te fungeren. Tot dusverre is me dit fantastisch bevallen. 2 keer per jaar (voorjaar en najaar) in Spanje 3 dagen op het circuit les geven en zelf ook nog wat rondjes rijden. Daarnaast nog wat instructiedagen op andere circuits in Europa.

image04
image16

In 2009 is het mogelijk gemaakt door Docshop-Racing om te rijden op een splinternieuwe CBR600RR opgebouwd door Ten Kate Racing:

image02
Image_003